7 wskazówek, jak przygotować interaktywną konferencję
Biznes Marta Czajka - 17-02-2020

7 wskazówek, jak przygotować interaktywną konferencję

Świat staje się coraz bardziej wirtualny. Dlatego musimy się przyzwyczaić do interaktywnych konferencji. Pomagają budować markę, zapewniają odbiorcom niepowtarzalne wrażenia. Ułatwiają też nawiązanie i podtrzymanie relacji z wpływowymi ludźmi. Cyfrowa interakcja podczas wydarzeń offline jest teraz normą. Organizatorzy konferencji uwzględniają połączenie technologii i zaangażowania publiczności. Zobacz, jak przygotować interaktywny event.

Poprowadź sesję Q&A

Jest znanym formatem pytań i odpowiedzi. Cieszy się dużą popularnością na forach i platformach społecznościowych. Zapewnia poziom płynności, który pozwala na dostosowanie treści do oczekiwań odbiorców. Format daje uczestnikom możliwość zadawania dowolnych pytań ekspertom lub prelegentom. Sesja może, ale nie musi mieć moderatora do filtrowania pytań.

Dwukierunkowy strumień informacji

Nasza koncentracja ma swoje granice. Według licznych badań jednorazowo możemy się skupić maksymalnie 20 minut. Bez względu na to, jak interesujące są rozmowy podczas wydarzenia, nie można pozostać skupionym przez kilka godzin. Dlatego bardzo dobrą praktyką jest łączenie sesji informacyjnych z rozrywkowymi. Możesz np. wybrać:

  • oficjalne ogłoszenia,
  • 20-minutowe rozmowy w stylu TED w celu wymiany opinii lub prognoz,
  • dyskusje panelowe,
  • kursy mistrzowskie, warsztaty lub pokazy- pokazują, jak zastosować wiedzę teoretyczną w praktyce,
  • sesje interaktywne,
  • ćwiczenia grupowe- świetny sposób na przełamanie lodów.

7 wskazówek, jak przygotować interaktywną konferencję

Zatrudnij profesjonalnego moderatora

Jeśli naprawdę chcesz wyróżnić swoją konferencję, zatrudnij profesjonalnego moderatora. Ma duży wpływ na poziom zaangażowania uczestników. Ich rola wykracza daleko poza samo przedstawianie ekspertów.

Słucha delegatów i uwzględnia ich wkład. Ponadto zbiera pytania widowni. Ułatwia również dyskusję z mówcami w jej imieniu. To tylko kilka przykładowych zadań. 

Nie bój się korzystać z nowych narzędzi i kanałów, by przyciągnąć uczestników. Największym błędem byłoby zmuszanie odbiorców do słuchania długiej rozmowy bez jakiejkolwiek interakcji. Dlatego zaplanuj co najmniej 30-minutową sesję na pytania i odpowiedzi na każdą godzinę prezentacji. 

Przygotuj historię

Ludzie kochają historie. Przyciągają ich uwagę. Po wybraniu tematu konferencji postaraj się wymyślić dobrą historię, która poprowadzi uczestników przez całe wydarzenia, a nie tylko wybrane zagadnienia.

Ustal zasady

Bardzo ważne jest to, by ustalić zasady już na samym początku konferencji. Zaplanuj sesję wprowadzającą, podczas której moderator prezentuje temat eventu i naświetla wszystkim szeroki kontekst. To idealna okazja, by przedstawić zespół i prelegentów oraz omówić podstawowe zasady, których każdy powinien przestrzegać.

Indywidualna retrospekcja

To sesja, podczas której uczestnicy prywatnie zastanawiają się nad odpowiedziami na pięć pytań. Mają zapisać je na kartce. Następnie mają okazję, ale nie obowiązek, podzielić się odpowiedziami z grupą. To przydatna technika, którą należy zastosować pod koniec wydarzenia. Zachęcają do nauki i zaangażowania.

7 wskazówek, jak przygotować interaktywną konferencję

Networking

Dla wielu osób networking jest najważniejszym punktem każdego profesjonalnego spotkania. Dlatego daj im tę możliwość, zapraszając znane osoby.

Materiały przygotowane przy współracy z Konferental.pl - wynajem plazmy.