Black Friday to prawdziwy test dla sklepów internetowych, które dwoją się i troją, by przyciągnąć jak najwięcej klientów. Może to bowiem zaprocentować w przyszłości, być może część osób wróci na kolejne zakupy? Każda strategia na ten wyjątkowy dzień musi być uprzednio doskonale przemyślana. Nie ma tutaj miejsca na żadne błędy, potknięcia, niedopowiedzenia. Zwraca się uwagę dosłownie na wszystko: ustawienie reklam, piękne zdjęcia i nienaganna witryna internetowa. Wszystko to powinno ze sobą współgrać i prowadzić do generowania zysków.
Kampanie na Black Friday
Black Friday to zaledwie początek promocji na rynku e-commerce. Niedługo potem następuje Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Korzyści mogą odnosić nie tylko kupujący, ale i firmy oferujące na sprzedaż swoje produkty. Kampanie na Czarny Piątek przeprowadza się na podstawie przeprowadzonej analizie. Najczęściej na promocję wystawia się produkty, które zalegają w magazynach i to w dość dużych ilościach. Wówczas szeroko zakrojona akcja zniżkowa ma największy sens. Fakt promowania rzeczy, których nie posiada się fizycznie może być przysłowiowym strzałem w kolano. W każdym momencie najważniejszy jest jak najlepszy wizerunek. Nie warto zatem ryzykować jego ewentualnego nadszarpnięcia. Pod uwagę powinno brać się efekty z wcześniejszych kampanii. W przypadku gdy były one zadowalające, nie zaszkodzi je powtórzyć na podobnej grupie odbiorców. Skorzystać jedynie z innej grafiki, która podkreśli rangę wydarzenia, jakim jest Black Friday. Oczywiście należy skupiać się jedynie na tych dobrych doświadczeniach, a złych po prostu w żadnym wypadku nie powielać. Najlepiej sporządzić sobie listę kilku pytań, do których kluczowe będą udzielone odpowiedzi.
Zaplanowanie reklam na okazje promocyjne
Nie bez znaczenie pozostaje budżet przeznaczony na akcję promocyjną. Z całą pewnością nie można doprowadzić do sytuacji, w której środki przeznaczone na realizację celów przewyższają lub są nieznacznie niższe od zysku. To bardzo często popełniany błąd w takich sytuacjach, najważniejsze jest bieżące kontrolowanie wydatków. Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiednio wcześniejszego zaplanowanie strategii na Czarny Piątek, by później uniknąć przykrych niespodzianek. Każdą kampanię reklamową zaplanowaną z myślą o Czarnym Piątku powinno się odpowiednio oznaczyć. Logiczne jest, że promocje z tej okazji wchodzą w grę wyłącznie w tym okresie. Sprawdzi się tutaj mechanizm samoistnego włączania i wyłączania reklam. W międzyczasie natomiast jak najbardziej wskazane jest kontrolowanie, czy nie nic się nie wyłączyło z innego powodu. Przydatne okazują się ponadto strategie remarketingowe i wskazujące konkretne słowa kluczowe. Pierwszy rodzaj przyciągnie zapewne stałych klientów, którzy mieli okazję zapoznać się już z produktami. Dość, że sami skorzystają z promocyjnej oferty, to być może zachęcą do tego bliskich? Korzyści może być znacznie więcej, niż się wydaje. Przygotowanie się na Czarny Piątek może wygenerować niemałe przychody, dlatego nie warto zwlekać z wdrożeniem planu w życie.