Kwiaciarnia jako pomysł na biznes. Jak odnieść sukces w branży florystycznej?
Biznes Tomasz Mazurek - 30-03-2020

Kwiaciarnia jako pomysł na biznes. Jak odnieść sukces w branży florystycznej?

Kwiaciarnia jest świetną propozycją biznesu dla osób, które są kreatywne, kochają kwiaty oraz posiadają pewne doświadczenie w dziedzinie florystyki. Aby ją otworzyć, należy znaleźć odpowiedni lokal, wybrać hurtownię florystyczną do zaopatrywania się w kwiaty i inne niezbędne dodatki oraz zaplanować zakres działalności. Z samej sprzedaży kwiatów trudno się utrzymać, co wymaga na właścicielach kwiaciarni oferowania klientom innych, atrakcyjnych usług.

Dobra lokalizacja – kwiaciarnia osiedlowa czy w centrum handlowym?

Bardzo ważną kwestią warunkującą sukces każdej działalności jest jej lokalizacja. Kwiaciarnie mogą mieścić się w samodzielnych lokalach i świadczyć usługi głównie klientom z najbliższej okolicy lub w lokalach znajdujących się w centrach handlowych, które są uczęszczane przez większe grupy ludzi. Otwarcie kwiaciarni osiedlowej jest zwykle obarczona niższymi kosztami początkowymi niż wynajęcie powierzchni usługowej w centrum handlowym. Wybór konkretnej opcji zależy więc od naszego budżetu oraz pomysłu na biznes.

Decydując się na otwarcie kwiaciarni poza centrum handlowym warto wybierać lokale znajdujące się przy ruchliwych ulicach lub innych, często uczęszczanych przez ludzi sklepach. Pozwoli to szybko zyskać klientów oraz systematycznie rozwijać biznes. Lokalizacja kwiaciarni powinna być także powiązana z oferowanym asortymentem i dodatkowymi usługami. Jeśli na danym osiedlu mieszkają głównie osoby młode, wykształcone i nowoczesne, oferta kwiaciarni powinna być zgodna z najnowszymi trendami. Jeśli natomiast klienci to głównie osoby starsze, przywiązane do tradycyjnych wartości, im bardziej tradycyjne będą usługi, tym z większą aprobatą się spotkają.

Kwiaciarnia jako pomysł na biznes. Jak odnieść sukces w branży florystycznej?

Świeże kwiaty i nie tylko! Co jeszcze warto zaoferować klientom?

Kwiaciarnie większości z nas kojarzą się ze sprzedażą świeżych kwiatów. W ich ofercie znajdziemy zarówno cięte rośliny idealne do przygotowywania okolicznościowych bukietów, jak i rośliny doniczkowe, które są trwalsze i bardziej popularne wśród miłośników praktycznych podarunków. Prowadzenie kwiaciarni wymaga posiadania wiedzy z zakresu florystyki i pielęgnacji roślin oraz sporej dozy kreatywności. Florysta mu bowiem nie tylko umieć wybierać odpowiednie kwiaty, ale także posiadać zdolność do tworzenia z nich efektownych kompozycji kwiatowych.

Oprócz samych kwiatów warto zaoferować klientom gotowe kompozycje kwiatowe. Mogą być to ozdoby złożone ze świeżych kwiatów i roślin, które świetnie sprawdzą się na ważne okazje, np. na Wielkanoc, Boże Narodzenie czy Walentynki, jak i trwałe kompozycje florystyczne wykonane na bazie sztucznych dodatków dekoracyjnych. Szeroki wybór dodatków oraz akcesoriów niezbędnych do ich wykonania oferuje dobrze zaopatrzona hurtownia florystyczna, z którą współpraca jest niezbędna na każdym etapie prowadzenia własnej kwiaciarni.

Klienci, oprócz tradycyjnych bukietów i roślin doniczkowych bardzo chętnie kupują także gotowe dekoracje, które są wspaniałą ozdobą wnętrza pozwalając wnieść do własnego domu więcej świątecznego klimatu. Do dodatków, które warto posiadać w ofercie kwiaciarni należą m. in. okolicznościowe stroiki, ozdobne wianki, flower boxy i wiele innych. Umiejętność ich samodzielnego tworzenia na bazie dodatków, które oferuje hurtownia florystyczna, pozwala znacznie podnieść zyski ze sprzedaży.